Thursday, January 3, 2013

Liang-liang Pori Terbuka/Liang Roma Terbuka

Pada umumnya, setiap orang sebenarnya mempunyai 300,000 liang-liang pori pada wajah. Saiz liang akan dua kali ganda lebih besar apabila berusia sekitar antara 25 hingga 50 tahun.

Keadaan itu menyebabkan kulit wajah tampak kasar dengan permukaan tidak sekata dan pada ketika itu selalu terdetik mahu saja ingin kembali seperti bayi yang mempunyai kulit mulus.

Namun hakikatnya, liang pori-pori mula muncul selepas kita akil baligh, iaitu apabila mulanya pengeluaran androgen. Berdasarkan kajian dilakukan kepada testis pada lelaki dan ovari pada wanita, liang roma akan membesar serta-merta dan mengeluarkan minyak sejajar dengan perubahan hormon apabila remaja meningkat dewasa.

Perubahan pori-pori besar juga bergantung kepada genetik yang diwarisi daripada ibu bapa, umur dan status hormon, selain amalan gaya hidup yang sering terdedah kepada sinaran ultra lembayung.

Keadaan cuaca di Malaysia beriklim panas dan pencemaran alam sekitar menyebabkan kulit mudah rosak, kendur, melemahkan struktur liang roma dan menyumbang kepada saiz lebih besar.

Liang-liang pori juga semakin besar jika kerap memicit jerawat.

Secara ringkasnya berikut adalah beberapa faktor yang menyebabkan liang-liang pori terbuka:

* Terdedah kepada matahari secara berlebihan

* Merokok


* Penuaan


* Genetik


* Mengamalkan diet yang tidak sihat dan pengambilan gula berlebihan


* Perubahan hormon akibat menopaus dan semasa hamil

Bagaimanapun penggunaan produk kecantikan yang tepat dan mengamalkan rejim penjagaan kecantikan yang konsisten mampu mengecilkan kembali liang pori-pori yang terbuka atau besar ini.

Untuk itu kami menyarankan bagi anda yang menghadapi masalah liang pori-pori terbuka/besar, yang ingin memiliki kulit yang tampak halus, mulus dan licin. Gunakanlah set kecantikan kulit ADVANCE BIO NUTRI CARE dari Zarraz Paramedical. Anda akan dapat melihat perubahan yang cepat dengan hanya sekali penggunaan sahaja!!! ITU ADALAH JAMINAN KAMI!!!


Set Advance Bio Nutricare Penyelesaian bagi masalah liang-liang roma besar

Terdiri daripada:
  1. FIRMING CLEANSER                           
  2. REFRESHING HYDRATING LOTION   
  3. SEBUM GEL                                             
  4. SUN PROTECTION                                 
Set ini berfungsi mengawal tahap kesihatan dan kecantikan kulit secara semulajadi. Set ini juga sesuai digunakan oleh semua jenis kulit termasuk bagi mereka yang mempunyai masalah jerawat, jeragat, kulit kusam, berparut dan sebagainya tanpa mengira umur. Penggunaan set ini juga mampu menghilangkan kedutan dan menganjalkan kulit sehingga kelihatan muda sentiasa.

Kelebihan Produk:
  • Bertindak mengawal tahap kesihatan dan kecantikan kulit secara semulajadi
  • Sesuai digunakan untuk semua jenis kulit 
  • Merawat kulit yang berminyak dan berjerawat
  • Mengecilkan liang-liang pori yang besar dan terbuka
  • Melembabkan kembali kulit yang kering
  • Menghilangkan garis-garis halus dan memudarkan kedutan
  • Mengembalikan keanjalan kulit secara semulajadi
  • Mencegah dan merawat kulit yang berjeragat
  • Mengeluarkan sel-sel kulit mati
  • Menghilangkan bintik-bintik putih dan hitam daripada kulit
  • Mengembali dan mengekalkan kesegaran dan kesihatan kulit
  • Memudar dan menghilangkan parut
  • Mengawal stress
  • Awet muda
Cara Penggunaan:

Basuh muka dengan air biasa kemudian sapukan Firming Cleanser di 5 titik point muka, sapu dengan rata dan biarkan selama 30 saat ke 2 minit. Setelah rasa berangin, ambil air setitik dua dan gosok membulat ke atas, kemudian bilas dengan air. Boleh pakai sehari 2 atau 3 kali. Cleanser ini tidak akan mengeringkan muka malah kulit bertambah cerah dan bersih.

Setelah wajah dikeringkan, ambil Refreshing Hidrating Lotion (Toner) dan letakkan pada tapak tangan kemudian dap-dap pada semua bahagian muka. Tidak perlu menggunakan kapas dan tidak perlu digosok pada muka. Hanya letakkan pada tapak tangan dan dap-dap pada semua bahagian muka.

Gunakan Essence Sebum Gel selepas Refreshing Hydrating Lotion. Hanya perlu letak pada kawasan yang bermasalah seperti jerawat, white head, black head, kawasan berminyak dan pada kulit yang mempunyai liang pori-pori terbuka seperti di hidung, pipi, dagu dan dahi (T-Zone).

Selepas itu, ambil Sun Protection SPF 50 (Sunblock) iaitu krim siang yang mampu mencerahkan tanpa berminyak. Sapu pada seluruh wajah kemudian oleskan dengan lembut ke seluruh wajah sehingga menyerap. Lebihkan pada kawasan yang bermasalah seperti jerawat, jeragat, dark eye ring, eye bag, parut, ekzema, sensitif dan pada celahan-celahan kulit. Boleh digunakan 2 atau 3 kali sehari. Pemakaian yang kerap akan memberi kesan glowing, gebu dan berseri dengan cepat. Sun Protection SPF 50 ini juga boleh digunakan pada waktu malam bagi menangkis sinaran cahaya lampu.



'Beauty Is Responsibility'

No comments:

Post a Comment

UNTUK SEBARANG PERTANYAAN SILA HUBUNGI SAYA DI TALIAN 019-3429729. SEGALA PERTANYAAN ANDA ADALAH AMAT DI ALU-ALUKAN DAN AKAN DILAYAN DENGAN HATI YANG TERBUKA.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...